lördag 2 april 2011

Förkultivering 2011


Efter en vecka av magsjuka och förkylning så kändes det helt rätt att stå ute och skita ner sig idag. Min Impecta-order var i största laget med tanke på att jag inte driver plantskola, men vad fasen, i värsta fall få jag väl peta ner plantorna hos grannen eller i någon rondell på stan.

Det blir sötfänkål, syltlök, druvgurka (cornichons), spansk körvel, thaibasilika, ramslök, brysselkål, blomkål, körsbärstomat, plommontomat och chili.

Nu återstår bara tagetes, storbladig basilika, lång + rund rödbeta, sockerärt, bondböna och svart morot. Ja, sen fick jag åtta (!!) sorter sättpotatis av Chris på jobbet också. Fyra nyheter och fyra gourmet-sorter... Det lär blir en rad skulor också.

Paprikan som vi fick ärva från Polina och Heath när dom flyttade till Indien. Jag visste inte att dom var fleråriga.

Inga kommentarer: