tisdag 4 oktober 2011

Lunch på Lagerhuset


Nöjesguidens pris för bästa nykomling känns redan avgjort och listningen i White Guide lär inte dröja länge. Man märker direkt när det finns kärlek bakom ett ställe. Inte helt oväntat när det är Hos Pelle-Pelle Danielsson som dirigerar kroggöteborgs senaste tillskott. Köksmästare är Sebastian Weil. Årets kock-semifinalist 2011 och med bakgrund på bland annat Salt & Sill, Sjömagasinet, 28+ och Lux.

Med ett lunchpris på 95-150:- så är förväntningarna höga, men jag kan lugnt säga att dom infrias. Och nu efter två besök så längtar jag redan till det tredje. Om den till synes extremt prisvärda kvällsmenyn håller samma nivå, vilket jag inte har någon anledning att betvivla, så kommer det bli svårt att få bord här under helgerna.

Äntligen har jag fått en anledning att besöka platsen mitt emellan sossar och prostituerade . Tack Lagerhuset.

Kebabspett med couscous. Mumma!

1 kommentar:

Jacob Karström sa...

Från bästa bordet, ser jag och vilket tillskott..! Det är lite på sin plats att faktiskt säga - Grattis Göteborg.